Tuesday, June 5, 2012

Mengapa hanya 2 Minggu??

Assalammua'laikum w.b.t...

Why?! Oh 'Cuti..mengapa kamu berlangsung 2 minggu sahaja?mengapa tak setahun?WHY??

Ok,ok....setahun tu dah over sikit.kalau parents saya dengar, mesti diaorang cakap camni,

"Kalau macam tu,baik tak payah sekolah..Jimat duit ibu dan ayah.."


"Haaa...dahlah jimat...dapat pembantu FREE lak tu..Tak payah susah-susah nak bayar gaji.."


"Untung dapat anak macam ni..."*Senyum ala-ala memerli*


Well,that is my parents attitude.

Kalau cuti je,confirm bangun pagi lambat kan?Ada yang bangun pukul 7 pagi,pukul 8 pagi ,pukul 12 tengah hari dan yang paling teruk..bangun jam 7 (keesokkan paginya).
Saya waktu cuti ke,hari sekolah ke..same je.bangun pukul 5.Kadang-kadang bangun pukul 6... ^_^

'CUTI' is when we spend our time with our beloved family,right?So,itulah aktiviti saya sepanjang 2 minggu ni..
Yelah...dah kat rumah tu,family saya je yang ada...Nak mengadap muka sapa lagi kalau bukan mereka,betul tak?
Secara jujurnya,saya pun rindu nak mengadap muka diaorang...kalau hari sekolah,dapat tengok tak kurang dari 12 jam je...berborak jam 6,7 and 8.Lepas tu,parents dah lelap.

Akak and abang apa lagi...LANGSUNG TAK DAPAT JUMPA!
2 orang hamba Allah ni sekolah kat asrama...balik rumah pun 2 minggu sekali.Sebulan sekali pun pernah tau....
Rindu...Sorang2 kat rumah,melayan adik2 yang banyak karenah tu..sapa tak penat?
Tapi nasib baik adik2 ada...Terhibur juga la ngan diaorang...

All-Time favourite activity:Lepak ngan akak and abang kat dalam bilik selama berjam-jam lamanya...
What a sweet moment...
Kita akan cerita pasal sekolah,pasal lelaki or perempuan,music/k-pop,hal-hal semasa...
Dan kebanyakan masa kita,dipenuhi dengan lawak spontan. XD
Boleh sakit perut gelak.. X)
Kadang-kadang bergaduh la juga...adat la..adik beradik..
Tapi apa-apa pun,saya tetap sayang adik beradik saya dengan sepenuh hati saya...<3
(Saya tak nak replace family saya!>.<)

Ada yang cakap keadaan keluarga saya dah macam Drama...(terus-terang la..ada la sikit ):P

Kerja sekolah...ada yang dah siap..ada yang belom...
Selalunya kita buat last-last minute,betul tak??

Hope U guys had a lovely holiday!! ^_^





No comments:

Post a Comment