Saturday, November 17, 2012

Pray For Gaza

Assalamua'laikum..

 
 


Marilah kita sama-sama mendoakan saudara-saudara islam kita di Gaza supaya tabah dan cekal menghadapi ujian Allah S.W.T..

Memang kita berasa marah atas tindakan ISRAEL terhadap umat Islam...
Tetapi jangan biarkan 'Kemarahan' manguasai kita..
Mencaci dan memaki bukanlah cara yang sesuai...

Panjatkanlah doa untuk kaum muslimin dan muslimat di sana yang sedang berjihad ke jalan Allah..
Berdoa tidak perlukan masa yang lama..
Hanya menadah tangan, dan berdoa seikhlas mungkin...

 “Bekerjalah untuk kematian yang mulia, nescaya kamu akan berjaya dengan kebahgiaan sepenuhnya. Moga Allah mengurniakan kepada kami dan kamu kemuliaan mati Syahid di JalanNya”. (Hasan Al-Banna).

Sesungguhnya umat yang tahu cara mati yang terbaik, yang tahu bagaimana untuk mati dengan kematian yang mulia, akan dikurniakan Allah kehidupan yang agung di dunia dan nikmat yang kekal di Akhirat. 

 Dari Al-Miqdam bin Ma’ad Yakram berkata, sabda Rasulullah saw bermaksud, “Bagi seorang syahid di sisi Allah mendapat 6 kelebihan, (i) diampun dosa-dosanya sebaik ditikam, (ii) diperlihatkan tempatnya di Syurga, (iii) diselamatkan dari azab kubur, (iv) diamankan dari Goncangan Besar, (v) dipakaikan tengkolok dari permata yang lebih hebat dari seisi dunia dengan dikahwinkan dengan 72 isteri dari Hurul Ain (bidadari Syurga), (vi) disyafaatkan 70 orang dari kaum kerabatnya” (Hadis riwayat At-Tirmizi dan Ibnu Majah).

 Seorang sahabat lalu di satu lembah permai lagi dibelahi mataair yang sedap airnya. Dia berkata, “Apa kata aku mengasingkan diri dari manusia dan aku tinggal di lembah ini”. Berita ini sampai kepada Rasulullah saw lalu bersabda bermaksud, “Jangan buat seperti itu. Sesungguhnya berada kamu di Jihad di jalan Allah lebih afdhal dari solat di rumahnya selama 70 tahun. Tidakkah kamu suka Allah mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga? (Oleh itu) berperanglah kamu di jalan Allah. Sesiapa yang berperang di jalan Allah di atas untanya, wajib dia mendapat Syurga” (Hadis riwayat At-Tirmizi).

Ambil beberapa minit dan tadahlah tangan, untuk berdoa.. 
Al-Fatihah...  

4 comments:

  1. pray for Gaza
    semoga Allah melindungi saudara Islam di Gaza

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah Selamatkan Gaza :) Amin amin ya Rabbal Alamin .. :D

    ReplyDelete
  3. moga dimakbulkan doa akak tu.aamiin... :)

    ReplyDelete